lie

Alla inlägg under april 2007

Av Pennie - 30 april 2007 21:25

2007-04-30
Nu är det måndag, och vi vaknar när alla 11 valpar vaknar kl 8 på morgonen som vill ut och få ren bur, mat och vatten.

11:00 kommer en familj som skall titta på en han valp.
Mycket trevlig familj som har lite svårt att bestämma sig, men 3 av 4:a familjemedlemmar bestämmer sig för min ögonsten (Biggen) känns bra att de valde honom för jag känner att de passar in. Dottern som inte var riktigt säker går med till slut och alla är överns. Torsdag skall Biggen hämtas!

13:15 Vi är i tid till vet. som blir förundrad över att de är SÅ fina valparna och blir lite sugen själv på att skaffa en :)Allt går bara bra, pappa Ludde är med och bringar trygghet hos de små. Allt går så bra men inte konstigt när hela familjen är sammlad för att hjälpa till.

ca 16:00 Valpköparna som tidigare var hos oss på morgonen ringer och frågar om de går för sig att hämta (Biggen)då de varit på Djuraffärn och inhadlat allt som de behöver, jag går med på det då det inte bor så långt bort. De går bra med allt, till att tårarna kommer, vet inte varför de kommer för allt känns bra, men denna valp var den valpen som jag själv skulle bestämmt mig för om jag nu skulle haft någon kvar, allt känns lite stressat då valpköpare kommit och skall titta på en av de två tikar som är otingade. Säger hej då till min Lilla valp som jag haft ett extra öga på under dessa 8 veckor.

Damen som skall titta på en tik har svårt att bestämma sig, så slutar med att hon måste hem och tänka på saken. Ringer sedan efter 2 timmar och säger att hon kommer på Onsadag och hämtar Tiken, känns bra då hon var en varm dam som vi fattade tycke för.

18:00 Kommer sista paret som skall titta på den sista tiken, vilket blir ett hem för även denna lilla tjej vi kallar för Mona, hon får åka hem på Lördag.

Kvällen närmar sig, jag är helt slt och känner mig tom. vill bara grina en liten tår men hinner ej förens våra grannar tycker vi skall göra en brasa, vilket passar bra då vi har VÄLDIGT mycket papper efter valparna :)

kl. 22.00 NU ÄR JAG SLUT, får en mail från ägarna till BIGGEN som sms:ar en bild då han sover i sin nya korg, så söt. Tårarna rinner av glädje och av saknad, han var också Ledaren i kullen så det är ingen ordning nu när han är borta.

Presentation

Omröstning

Har du din hund försäkrad?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards