lie

Alla inlägg under augusti 2007

Av Pennie - 31 augusti 2007 12:35

Nu har vi varit ute och busat, men det börjar bli kallt så matte springer mer för att hålla värmen :)

Har fått ett mail av en mina valpar, Mille heter han i dag, men Shadow när vi hade honom. Hans Matte skriver:

Han är en sån UNDERBAR hund, ALLA vill

adoptera honom.

Så gott hjärta, fint lynne, smart och helt enkelt allas gosbjörn!

Lydigare och mer lättlärd hund har jag aldrig varit med om. Han betyder allt

för mig!

Till utseendet ser han ut som en spaniel blandis.


När man få så fint mail så blir man SÅ glad, det så roligt när hon kom och skulle välja valp, så var det faktiskt Shadow som hela tiden ville ta kontakt med henne och han brukade inte bry sig alls när det kom folk annars.

Så han valde helt rätt Matte :)

Kram till er båda från oss alla !


Tar några gammla kort så ni vet vilket valp vi menar :)


Av Pennie - 28 augusti 2007 13:22

Jaha så var det att se till att man är på sjukhuset kl. 08.00 för provtagning.

Värdena var bra, men inte at jag kissar konstant, så nu slipper jag 1 tabblet av kroticonet.


Hem och lag mig ner och sov medans Matte jobbade.

Linnéa fyller år i dag så det blir tårta sedan fick matte för sig att klippa till Angel som hon Brukar klippa mig. Hon vart så lik mig och söt, så jag vart lite

orolig när matte sa att hon var så fin efter 20 gånger men så sa hon att jag var söt som vanligt så då vart jag ej orolig :)

Mvh pennie

Av Pennie - 26 augusti 2007 23:23

I helgen har vi varit på landstället, där trivs vi hundar.

Det är litet med liten tomt bara 800kvm i stället för här henmma som är på 8000kvm, trivs för här är man nära alla i familjen och det gillar vi.


I helgen så känner jag mig inte så bra, har inte ont längre.

Men på en minut försöker jag att kissa 4-7 gånger, tricker MYCKET vatten, matte säger att det kan bli så av medecinen, skall till vet. på tisdag och ta prover så vi skall ta upp detta med mig. Jag är också super lug. och det brukar jag inte vara alls :0, matte tycker att jag annars är en typisk glad springer, men nu är jag tydligen för lugn.


Hoppas att allt löser sig!

Av Pennie - 24 augusti 2007 23:37

Här är Min (pennies) son Neo, har är större en de vi träffat, en riktigt mysig kille. Han bor inte så långt bort, vilket är roligt för vi hoppas få leka mer snart. Han ser ut som en mini springer spaniel och mamma upp i dagen :)


Tror han kände igen Matte, tog en tur in i huset och när han kom in i stora rummet där valphagen tidigare var är jag övertygad om att han visst var han kom ifrån. Roligt och vi saknar dig hoppas att du trivs hos din familj.


Kram Pennie

Av Pennie - 22 augusti 2007 22:49

I dag undrade vi vad som hänt lilla Biggen i dag heter han Rossi.

Han var ledaren och den tuffaste i kullen, då han försvan i kullen vart allt lite stökigt. I dag bor han med sin familj i Umeå, tidigare bode han i Sundsvall, men nu är ni två hundar som är i Umeå, hoppas ni träffar på varandra något :) Han väger ca 10 kg i dag och mår bra, han är som sina syskon glad och vill vara med. Detta var Mattes favorit! Matte ser bara mig (pennie) i lilla Rossi :)


Av Pennie - 22 augusti 2007 21:34

I dag är jag vinglig på morgonen, inte så mycket med lite.

Får medecin av Matte och mat vill jag inte ha en, men äter sedan då lilla Linnéa vill att jag skall äta.


På lunchen tar vi det lungt och åker bil till apoteket hämtar medecin, jag väntar oroligt på Matte men efter MÅNGA minutrar kommer hon.


I dag snurrar jag som jag brukar när vi skall gå ut, det är ett litet känne- tecken till Matte att jag är på väg tillbaka, sakta med säkert!

Av Pennie - 21 augusti 2007 21:18

Vaknar av Matte kl. 06.30 vi skall ut men jag är så kissnödig att jag kan bara inte hålla mig, känner mig så dum men husse säger att det inte är någon fara, det är droppet och allt som gör det så känns bra att inte får skäll för det. Inne hos vet. kl 08.00 i dag är det en super söt och bra vet. som tittar på mig, hon vill ta en rönken så det inte är något annat också som är fel.


Inget fel på rönken, får dropp hela dagen och lite tråkigt är det så jag biter av slangen 1 gång men det gick inte bra då jag får på mig en tratt, tänker på min vän svamphunden att detta är det närmaste svamp jag kommer, ni vet Trattkantarell *hihi* dåligt skämt.


Nå väl när kl är 18.00 kommer Matte och tjejerna och hämtar mig, har så brotom att hoppa in i bilen så jag håller faktiskt på att hoppa in i fel bil :0


Härligt att vara hemma, jag äter första gången på 1 vecka och frolic är smaskens också.


Är bra att ligga i Mattes knä och hon pratar med mig är så härligt,

och jag förstår att hon varit orolig och gör allt för mig nu, tårar rinner för hennes kinder, hon säger att det är glädjetårar  att jag är hemma ,blir att jag skall äta medecin hela livet men vad gör det bara man får må bra.


Natti

Av Pennie - 20 augusti 2007 23:56

Nu är Matte arg, bara en jävla tfn svarare på tfn tiden man kan sitta  hur långe som haver och denna säger bara " det är 5 samtal före, det är 5 samtal före. Ber att de ringer upp! 10:00 skall de ringa, mailar för att förklara att detta är akut. Kl :10:18 ringer de. Jag får komma kl 13:00, vi är där 12:40

sedan ligger jag i bilen som är sval och skön i skuggan och med dörren öppen. Kommer in ca kl 15:00 tar feber öron och allmän koll, detta måste vi ta prov på säger vetr. Efter ca 30 min, så kan det med stor sanorlighet vara njurfel. Dropp till 20.00 på kvällen efter detta fick jag hoppa i bilen som jag älskar, nu ligger jag i mattes säng och mår bättre men långt i från bra :(

I morgon skall jag få dropp hela dagen och de skall se vad det är som förutsakar detta för mig, hoppas vi i alla fall.



Presentation

Omröstning

Har du din hund försäkrad?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards